גולדשטיין ושות' משרד עורכי דין

[email protected]

פתיחת מסעדה/בית קפה

פתיחת מסעדה/בית קפה

לא מעט אנשים ונשים מחזיקים בחלום ישן לפתוח בית קפה או מסעדה. בין אם בגיל פרישָׁה כקריירה שנייה ובין אם במסגרת הסבה מקצועית. מדובר בסיכון עסקי שרבּים חוששים מפניו. בעולם העסקים של ימינו תחום המסעדנות נחשב לקשוח ורווי סיכונים. נתונים סטטיסטיים מלמדים כי כשליש מהעסקים שנפתחים בתחום המסעדנות נסגרים בתוך פחות משנה ממועד הקמתם, כחצי מהעסקים אינם מאריכים ימים יותר משנתיים ורק כחמישית מבתי הקפה והמסעדות הנפתחים מצליחים להחזיק מעמד ולהתקיים גם כעבור חמש שנים ממועד פתיחתם.

מה גורם לכך? מהי הסיבה שיזמים צעירים ושאפתנים הפותחים עסק שנראה מבטיח בתחילה, קוֹרְסִים ונאלצים לסגור את המקום שפתחו ולגנוז את החלום? נמצא כי מנהלים צעירים ויזמים בנשמתם, בעלי כישרון, אינם מצליחים להתגבר על השלכות של מכשול בלתי צפוי בהתנהלות העסק, או עם תוצאות קבלת החלטה עסקית מוטעית, והעסק מגיע במהרה לקריסה. לפיכך, בתחום המסעדנות, טרם קבלת החלטה על פתיחת בית קפה או מסעדה חדשים, חשוב מאוד לפנות לעורך דין מומחה בתחום ולהיוועץ עימו כדי להגדיל את סיכויי הצלחת העסק ולהפחית את הסיכונים. חשוב לא פחות לקבל ליווי משפטי גם בהמשך, לאורך התנהלותו השוטפת של העסק.

ייעוץ וליווי משפטי בתחום המסעדנות

כאמור, לייעוץ משפטי בתחום המסעדנות נודעת חשיבות רבה. עורך-דין ילווה אתכם בשלבים האלה:

  • קבלת ייעוץ משפטי טרם פתיחת העסק – עורך-דין עסקי שתחום התמחותו הוא ליווי עסקים בענף המסעדנות ייעץ לכם מהי צורת ההתאגדות המתאימה ביותר עבורכם, בין אם מדובר בעסק פרטי ובין אם במסגרת זכיינות; מהם האישורים שלהם אתם זקוקים ומהן הזכויות הסוציאליות שעליכם להבטיח לעובדיכם. נוסף על כך עורך הדין יוכל לסייע לכם בהשגת האישורים הנדרשים מהגופים הרלוונטיים כמו רשויות המס ורשם החברות; לתווך בקבלת אשראי והלוואה מהבנק וכד'. היתרון המרכזי בקבלת ייעוץ משפטי מטעם עורך-דין הוא שעצותיו המקצועיות  וניסיונו יוכלו לחסוך מכם לקבל החלטות שגויות. כך תימָּנעו  מטעויות בשלבים מקדימים אשר להם השפעה מהותית על התנהלות העסק בעתיד.
     
  • הפנייה לייעוץ משלים – עורכי הדין מקיימים רשת נרחבת של קשרים עם גורמים מקצועיים שונים, ויוכלו להפנות את המבקש להקים עסק בתחום המסעדנות לבעלי תפקידים רלוונטיים. בהיבט הכלכלי, עורך הדין יוכל לקשֵּׁר ביניכם לבין יועצים פיננסיים אשר יבחנו את מידת ההשקעה הכספית הנדרשת לניהול העסק ואת ההון העצמי העומד לרשותכם.  הגורמים המקצועיים הרלוונטיים ימליצו לכם  מדרכים להתנהלות פיננסית יעילה ועד לתמחור שירותים ומוצרים. בתחום העסקי, עורך הדין יוכל להפנותכם ליועץ עסקי אשר ינחה אתכם לבחירה באסטרטגיה עסקית מושׂכלת, גיבוש מדיניות עסקית והכרה בחולשות ובעוצמות של העסק. הוא ימליץ לכם על דרכי שיווק מתאימות. ייתכן שתיזדקקו אף לייעוץ לוגיסטי לגבי כמויות חומרי הגלם שיש להזמין מסוגי המזון השונים וכד'. ייעוץ מתאים יינתן גם אם העסק נפתח במתכונת של זכיינוּת.
     
  • ליווי משפטי שוטף – כדי להבטיח את הַצְלָחַת העסק ואת התנהלותו התקינה מומלץ למי שבחר להשתלב בתחום המסעדנות להוסיף להיות מלוּוה על-ידי עורך דין גם בהמשך הדרך. עורך הדין יידע לזהוֹת את המהמוּרוֹת שלא פעם יוצרות מדרון חלקלק המביא לבסוף לסגירת העסק, ויזהיר אתכם מפניהן בזמן. בין השאר עורך הדין ייעץ לכם במקרה של פריצת סכסוך משפטי; לגבי התקשרוּת עם גופים מסחריים; בצמתי קבלת החלטות לגבי התרחבוּת העסק, צירוף שותף וכדומה, ובענייני זכויות הַעֲסָקָה של עובדים לרבות עריכת החוזים המתאימים.

מעוניינים לפתוח מסעדה או בית קפה? אל תצאו לדרך לפני קבלת ייעוץ משפטי!

אנו מומחים בליווי עסקים בתחום המסעדנות להצלחה!

התקשרו ונשמח לצרפכם למעגל לקוחותינו המרוצים: 054-8302607