גולדשטיין ושות' משרד עורכי דין

[email protected]

מימוש פסקי דין

ביית חובות עבור לקוחותינו

גביית חובות היא אחד ההיבטים הפחות נעימים בהתנהלות העסקית. לא פעם דווקא עסקים מצליחים מוצאים עצמם במצוקה תזרימית המובילה בסופו של דבר לקריסה כלכלית של ממש, כאשר הסיבה לכך אינה בהכרח היקף מכירות קטן אלא קשיים בגבייה.

לעיתים, עסקים בעלי מחזור עסקאות יפה, ואף כזה שעולה על התחזיות בתוכנית העסקית, נאלצים להתמודד עם קושי תזרימי שאינו מאפשר להם לממן את פעילותם השוטפת. במצב של אי הצלחה בגבייה מלקוחותיהם עסקים רבים נותרים ללא יכולת לרכוש חומרי גלם, לשלם שכר לעובדים, להחזיר הלוואות, לשלם חובות לספקים או להזמין סחורה נוספת. עסקים מצליחים ורווחיים עשויים להיקלע למצוקה רק בשל היעדר מנגנון מתאים לגביית חובות עבור העסק.

גביית חובות היא מלאכה הדורשת זמן, משאבים, "רדיפה" אחרי לקוחות וסבלנות רבה לצד הבנה עמוקה של תחום משפטי זה, תוך התאמת הסיטואציה המסוימת לשיטת הגבייה הנכונה. לרוב, פעילות עצמאית של עסקים בניסיונות גבייה אינה נושאת פרי ומעצימה את תחושת התסכול.

אם נתקלתם בקושי תזרימי הנובע מחוסר הצלחה בגביית החובות מומלץ שתַפנו משימה זו לעורך דין מקצועי מהתחום אשר מצויד בכלים ובשיטות לביצוע הגבייה. עורכי הדין בתחום גביית חובות מתמחים בכך, ועסקים ובעלי חוב רבּים נהנים משירותיהם. משרדנו מתמחה בגביית חובות יעילה, אשר לא פעם מתבצעת מחוץ לכותלי בית המשפט, ישירות באמצעות ההוצאה לפועל.

גביית חובות באמצעות מערכת ההוצאה לפועל

מערכת ההוצאה לפועל מאפשרת לעקל חשבונות בנק, כספים, משכורות ונכסים של החייב. כמו כן בסמכותה להטיל על חייב המשתמט מתשלום חובו סנקציות שונות כגון להגדירו כחייב מוגבל בבנקים, לשלול ממנו את האפשרות להקים חברה חדשה, לאסור את יציאתו מהארץ ולמנוע חידוש רישיון הנהיגה של החייב.

סוגי החובות שאפשר לגבות באמצעות ההוצאה לפועל ללא הליך קודם בבית המשפט הם:
שֶׁקִים ושטרות – לא משנה אם מדובר בשטר חוב, או שיק שחזר, וגם לא מה הסיבה שבגללה הבנק החזיר את השיק בין אם מדובר בהוראת ביטול, חוסר כיסוי או שחלפו שישה חודשים מתאריך הפירעון, משרדנו מומחה לגביית שקים ישירות באמצעות מערכת ההוצאה לפועל ללא הליך קודם בבית המשפט.

אכיפת פסקי דין – לאחר התנהלות ארוכה זכיתם בפסק דין לטובתכם. הבעיה היא שהחייב נמנע מלשלם את הסכום שבית המשפט פסק לטובתכם. במקרה זה אפשר לגבות את החוב הפסוק ישירות באמצעות מערכת ההוצאה לפועל.

תביעות לסכום קצוב – הליך ייחודי המאפשר לתבוע סכומים עד לתקרה של 75,000 ש"ח ישירות באמצעות ההוצאה לפועל וללא הליך קודם בבית המשפט, ובלבד שמדובר בסכום כסף קצוב ושיש עליו ראיה בכתב כגון חוזה.

 השירותים הנכללים במסגרת גביית חובות

  • גביית חוב כספי – חברות ואנשים פרטיים עשויים להיקלע למצב שבּו לקוח או אדם אחר חייב להם סכום כסף ואינו עומד בהתחייבותו. בנסיבות אלה מומלץ לפנות לעורך דין גביית חובות אשר יפעל לאיתור החייב, ישלח בקשה להסדרת החוב ויחתור להחזר החוב במלואו.
  • איתור חייבים – בסיטואציה שבה אדם חייב סכום כספי לחברה עסקית או אדם פרטי, וניסיונות לאתרו לא צלחו, מומלץ לעָרֵב עורך דין שמומחיותו בגביית חובות. משרדנו פועל בסיוע חוקרים וקבלני הוצאה לפועל באופן המסייע לאיתור החייב, איתור נכסיו ועיקולם לטובת הלקוח, ומקדם באופן משמעותי את הליך הגבייה מול החייב.
  • גביית המחאות חוזרות – במקרה זה, אם ניסיתם לפעול באופן עצמאי ולא הצלחתם לאתֵּר את החייב עורך הדין יעשה זאת בעזרת הכלים המקצועיים העומדים לרשותו, ישלח בקשה לגביית החוב וילווה אתכם לאורך ההליך.
  • גביית חוב של חייב שנפטר – מקרה זה הוא מורכב מהרגיל, ומצריך פנייה לגורמים מקצועיים. עורך דין מהתחום ידע איך לנהל את המשך ההליך המשפטי באופן יעיל ואפקטיבי.
  • גבייה טלפונית – סוג זה של גבייה מאפשר הגעה לתוצאה הרצויה ומתגלה כשיטת גבייה יעילה ביותר. דווקא בשל היעדר המפגש פנים אל פנים ניתן לנקוט בתקיפוּת אך לא בתוקפנוּת, ולבסס את השיחה על נימוקים משכנעים. לעיתים לא די בשיחה אחת, ולעיתים רצף של שיחות כאלה מאפשר להגיע לתוצאה המבוקשת, כלומר להחזר החוב.

חשיבות קבלת סיוע מטעם עורך דין

בתחום גביית חובות חשוב להסתייע בשירותיו המקצועיים של עורך דין, שֶׁכֵּן פעילות עצמאית בתחום היא מורכבת. מי שאינו איש חוק אינו בקי בהליכים הנהוגים או המותרים על פי החוק, אינו בעל המומחיוּת הנדרשת ואינו מכיר את שיטות הגבייה האפשריות במערכת המשפטית הסבוכה.

עורך דין מיומן ישכיל לגבות את החוב בדרך חוקית, יעילה, "אלגנטית" ומהירה, מאחר שהוא מצויד בכלים ובשיטות לעשות זאת. עורך הדין מציע לכם ערך מוסף משמעותי של חיסכון בכסף, זמן ומשאבים, חומריים ונפשיים, הכרוכים בהליך. מה שמנחה את עורכי הדין העוסקים בתחום גביית חובות הוא שמירה על האינטרסים של לקוחותיהם, והפעלת כל המאמצים האפשריים כדי למצות את הליכי הגבייה אף ללא הליך משפטי בין כותלי בית המשפט. עורכי הדין במשרדנו  בעלי ניסיון, ידע ומומחיוּת בניהול משא ומתן, הסדרי חוב וגביית חובות בהוצאה לפועל והתוצאות מוכחות.

כאשר החוב נראה אבוד, אל תרימו ידיים.
אנו נפעל להחזרתו בדרכים חוּקיוֹת וביעילוּת.
התקשרו אלינו: 054-8302607