גולדשטיין ושות' משרד עורכי דין

[email protected]

הקמת רשת זכיינויות

ליווי רשתות מזכות

הביטוי "רשת מזכָּה" נשמע על פניו כמפתח להצלחה, אבל טומן בחובו לא מעט סיכונים וקשיים. כדי לצלוח בהתנהלות עסקית מעין זו חשוב להסתייע בשירותיו המקצועיים של עורך דין מומחה בתחום. המודל של זכיינות מציע לשני הצדדים פוטנציאל הצלחה ומינוף גבוה: הזכיין מקבל קרדיט להקים סניף ולנהלו תחת המוניטין של המותג כשהרשת מספקת לו גב. בד בבד הרשת נהנית מהתרחבות עסקית והיא מרוויחה מתמלוגים נכנסים והשקעה כספית נמוכה.

אלה הם עיקרי השירותים אשר עורך-דין מומחה בתחום הזכיינות יעניק לרשת מזכה לאורך השלבים השונים בתהליך המתחיל עוד לפני הקמת הרשת ונמשך תוך כדי פעילותה השוטפת:

  • ליווי גורמים עסקיים שהחליטו להפוך לרשתות מזכות – בהיבטי בחינת הכדאיות הכלכלית של המהלך, התאמת סוג הפעילות העסקית לפורמט של רשת מזכה, בחינת גורמים מתחרים בשוק והכנת תוכנית עסקית מנצחת.
  • בניית מודל עסקי – תכנון מודל שיענה באופן מיטבי על הצרכים של הרשת המזכה. לרבות החלטה על שיטת התגמול, תוכנית פיתוח הסניפים, הדרכות לעובדים ועוד.
  • בחינת התאמתו של הגורם מבקש הזכיינות – איתור זכיינים פוטנציאליים, מיונם ובחירה במתאימים למודל העסקי של הרשת.
  • מעקב שוטף אחר התנהלות הזכיינים – וידוא כי הזכיין עומד בתנאי ההתקשרות, עושה שימוש נאות בשמה של הרשת המזכה, במוניטין שרכשה ובידע המקצועי שלה.
  • הגנה משפטית על הרשת המזכה – התקשרות משפטית בחוזים עם זכיינים תוך שמירה על האינטרסים של החברה, הגנה על קניין רוחני בדרך של רישום סימן מסחר, שמירה על סודות מסחריים ועוד.
  • הכנת הסכמי זיכיון – בשלב הראשוני הכנת הסכם אב לזיכיון בהתאמה לסוג הפעילות של הרשת המזכה, אשר יגן על האינטרסים שלה.
  • בחינת המהלכים העסקיים של הזכיינות – ייעוץ והכוונה לרשת הזכיינית לגבי סיכונים עסקיים שהיא נוטלת מתוך מטרה להתרחב, ואזהרתה במידת הנדרש.
  • ליווי עסקי – הכנת נהלי עבודה, תקשורת ועדכון בין הרשת המזכה לזכיינים, הכשרת הזכיין והדרכתו טרם פתיחת הסניף וככל הנדרש בהמשך.
  • מתן ליווי משפטי שוטף לרשת המזכה – ייצוג בכל מחלוקת שתתעורר בעתיד כמו הֲפָרָה של הסכם הזיכיון או הפסקתו, והענקת כלים בידי הרשת להתמודד עם כך; מתן ייעוץ משפטי שוטף בענייני מסחר, רישוי עסקים ועוד.
  • שירותי ייעוץ אסטרטגי – כולל שימור תדמית הרשת, פיתוח הערכים והמסרים שהרשת מבקשת להעביר והגנה על המוניטין שהרשת רכשה.

חשיבות קבלת ייעוץ משפטי

התנהלות כרשת מזכה מצריכה פיקוח ומעקב אחר הסניפים המזכים, התמודדות עם סוגיות משפטיות ועסקיות טרם מתן רשיונות זכיינות ובמהלך הפעילות השוטפת. כל אלה דורשים ליווי משפטי צמוד וקבלת ייעוץ מטעם עורך דין מומחה ומיומן בתחום. עורך דין אבירם גולדשטיין בקי בדיני זכיינות ובעל ניסיון רב בליווי רשתות מזכות וייצוגן.

בעלי רשת מזכה? מבקשים לקבל ייעוץ עסקי ומשפטי להזנקת רווחי הרשת?
צרו קשר עוד היום, ונשמח לעמוד לשירותכם: 054-8302607